Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Så sjukt glad...

Av Emma - 3 december 2010 23:14

... har jag varit idag! Varför? Jo därför att jag tidigt i morse fick veta att jag klarade den teoretiska delen av NKSE (nationell klinisk slutexamination)!! Phu, så sjukt skönt att det är över... Detta innebär att jag inte har mer plugg kvar utan nu återstår bara praktik och den sista delen av NKSE och den har jag inte fått tid för förrän i början på januari, men men... Då har man hunnit bli riktigt varm i kläderna på denna praktiken vilket borde innebära att det är mindre osäkerhet när det väl är dags.   


Dessutom har dagen bjudit på anställningsintervju ju! Sjukt nervig stapplade jag in på mina skakiga ben med ett jätte smile och bara kände att fan, detta jobbet ska jag ha. Om det blir så vet jag förståss inte men det kändes bra när jag gick där ifrån. Super trevlig avdelningsföreståndare som under intervjun avbröt sig för att fråga mig om det var dåligt med jobb. Ja, sa jag. Det är ju inte direkt så att man blir headhuntad då det ska sparas pengar överallt. Nä, det förstod hon då hon under tio år som chef aldrig fått så många ansökningar till en tjänst som till denna. Mhm tänkte jag. Nu är det kört, men då säger hon, jag har dock bara valt ut fem för intervju.... Lycka, jag har alltså blivit utvald för intervju av, enligt henne, väldigt många sökande. Det innebär ju iallafall att man kommit en bra bit även om det kanske är så att det tar stopp här. Ska få svar om en vecka, så nu är det bara till att hålla tummarna...


Nu har vi just kommit hem från goda vänner. Gott snack och fantastisk mat, är så mätt att det just nu känns som att jag ätit för resten av mitt liv, kommer nog aldrig bli hungrig igen. Åt även årets första lussekatt, mums.


Nu har jag krupit ner i sängen med min älskade för att tillsammans med honom avnjuta en film.. Me like... Han är så sjukt underbar och go, han är mitt allt! 


Avslutar med en grym tolkning av Madonnas Like a prayer framfört av Jay.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 december 2010 20:45

... Så mycket det har varit senaste veckan! Massa handbollstittande (Sveriges damer är sååå sjukt heta), fotbollstittande, innebandy, praktik, och seminarie! Seminariet gick bra, hemtenan godkänd! Detta innebär att alla skolrelaterade pärmar och b...

Av Emma - 8 december 2010 11:13

Stress stress stress... Många bollar i luften som vanligt, men jag ska inte klaga. Det hade varit mycket värre om man inte haft ett skit att göra om dagarna...   Igår inleddes handbolls EM för damer och sveriges tjejjer gjorde en otroligt grym kä...

Av Emma - 4 december 2010 19:08

Då var det lördag igen, lika snabbt som den kom var den alldeles strax tillända! Varför ska helgerna gå så jädrans snabbt? Dagen har bjudit på match, för mannens del, och lite shopping efter det! Ett par förhoppningsvis varma skor inhandlades... ...

Av Emma - 2 december 2010 12:08

.. på taken, eller ja, faktiskt överallt. Tycker det är alldeles underbart med snöyra och kyla, så länge det går att befinna sig utanför hemmets varma miljö. 10 minus funkar att vara ute i så länge det inte blåser eller är alldeles blött, vilket det ...

Av Emma - 1 december 2010 14:05

... för det allra första inlägget som förhoppningsvis inte ska bli det sista.   Idag har jag ägnat mig åt att kolla mailen, kolla om tentaresultatet kommit, ringt viktiga samtal och förståss skapat mig en blogg. Verkar ta en stund innan man får s...

Presentation

Jag är en snart färdigutbildad sjuksköterska som jämt har mycket att göra, älskar sport och min underbara sambo.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards