Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Då var det dags...

Av Emma - 1 december 2010 14:05

... för det allra första inlägget som förhoppningsvis inte ska bli det sista.


Idag har jag ägnat mig åt att kolla mailen, kolla om tentaresultatet kommit, ringt viktiga samtal och förståss skapat mig en blogg. Verkar ta en stund innan man får sidan här till att se ut som man vill. Men det är det förhoppningsvis värt.


Jag har förhoppningsvis skrivit min allra sista salstenta, det är det resultatet jag tycker vi ska få veta idag. Det hade varit så himla skönt att få veta att den är avklarad och färdig. Det innebär isåfall att jag liksom är typ färdig i skolan. Tjo tjo... Treå års hårt slit börjar lida mot sitt slut och jag kommer att få min efterlängtade legitimation. Dock fattas det fortfarande ett jobb... MEN, på fredag står mycket på spel. Klockan 12.00 ska jag nämligen på anställningsintervju! Nervös, nä då, inte alls. Har för tusans puckar aldrig varit på en anställningsintervju och eftersom jag är en person som vill ha kontroll känns det något läskigt. En intervju innebär att man ska kunna tala för sig och sälja sig vilket jag inte känner mig riktigt bekväm med men va fan, får helt enkelt göra mitt bästa, va den jag är och hoppas på att det räcker.


Kvällen kommer att bjuda på innebandy match för sambons del, med mig skrikandes på läktaren. Är nervös som tusan redan och då är det trots allt inte ens jag som ska spela.. Ha ha ha... Då mitt knä är kapput för tillfället så vilar jag nu, och har gjort i snart fyra veckor. Segt men hoppas på att kunna vara tillbaka på plan nästa vecka.


Nu får vi trevligt besök...

Häpp o hej

 
 
Frida

Frida

2 december 2010 20:10

Hej! Kul att du kommenterade!
Nu måste jag ju passa på att fråga dig, fick du gå på anställningsintervju innan du är färdig ssk? Eller är du klar? Och om inte, är det vanligt att man får gå på anställningsintervju innan? :)
Många frågor blev det... :)

http://catchy.bloggplatsen.se

Emma

3 december 2010 16:37

Hej Frida! Måste säga det samma, kul att du kommenterat! Jag är på sista terminen, alltså tar jag inte examen förrän 21 januari men har som du säkert redan förstått sökt jobb! I ansökan har jag tydligt skrivit både i mitt cv och i det personliga brevet att jag inte tar examen förrän i januari. Nästan alla i min umgängeskräts i skolan har sökt jobb nu i höst och många har redan fått jobb. Så var ute i tid ;-) Hur lång tid har du kvar?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 december 2010 20:45

... Så mycket det har varit senaste veckan! Massa handbollstittande (Sveriges damer är sååå sjukt heta), fotbollstittande, innebandy, praktik, och seminarie! Seminariet gick bra, hemtenan godkänd! Detta innebär att alla skolrelaterade pärmar och b...

Av Emma - 8 december 2010 11:13

Stress stress stress... Många bollar i luften som vanligt, men jag ska inte klaga. Det hade varit mycket värre om man inte haft ett skit att göra om dagarna...   Igår inleddes handbolls EM för damer och sveriges tjejjer gjorde en otroligt grym kä...

Av Emma - 4 december 2010 19:08

Då var det lördag igen, lika snabbt som den kom var den alldeles strax tillända! Varför ska helgerna gå så jädrans snabbt? Dagen har bjudit på match, för mannens del, och lite shopping efter det! Ett par förhoppningsvis varma skor inhandlades... ...

Av Emma - 3 december 2010 23:14

... har jag varit idag! Varför? Jo därför att jag tidigt i morse fick veta att jag klarade den teoretiska delen av NKSE (nationell klinisk slutexamination)!! Phu, så sjukt skönt att det är över... Detta innebär att jag inte har mer plugg kvar utan nu...

Av Emma - 2 december 2010 12:08

.. på taken, eller ja, faktiskt överallt. Tycker det är alldeles underbart med snöyra och kyla, så länge det går att befinna sig utanför hemmets varma miljö. 10 minus funkar att vara ute i så länge det inte blåser eller är alldeles blött, vilket det ...

Presentation

Jag är en snart färdigutbildad sjuksköterska som jämt har mycket att göra, älskar sport och min underbara sambo.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards